dimecres, 29 d’abril del 2020

Star Trek Costumes, hauràs d'esperar

Sóc un fan de Star Trek. No un fanàtic, només un fan. Des de que feien els episodis de La Nova Generació (TNG, The New Generation) al Canal 33, ja fa anys. M'agrada pels valors que defensa d'exploració i recerca científica, d'igualtat, de respecte a la diversitat, de progrés, de respecte per l'ambient i de totes les formes de vida. I per la visió positiva del futur. I m'agrada perquè et fa qüestionar les teues creences, pels dilemes ètics i morals que s'hi plantegen.

Quan estudiava a la UPC, vaig poder aprofitar el magnífic fons de ciència ficció de la Biblioteca Gabriel Ferraté i veure totes les pel·lícules que s'havien fet i totes les temporades de TNG. Per millorar la meua comprensió de diferents llengües, m'ho mirava en la versió original en anglès i en visionats posteriors en versió doblada a l'italià i al francès. (Veu en off: "I dius que no ets fanàtic?")

Leonard Nimoy (Mr. Spock) i William Shatner (Capità James T. Kirk), protagonistes principals de Star Trek: The Original Series. Font: Pixabay.

Fa poc, quan ja m'havia agafat la dèria del disseny i confecció de vestuari, vaig començar a veure els capitols d'Enterprise, Voyager i de la sèrie original (TOS, The Original Series) gràcies a l'arribada de Netflix. I em vaig començar a fixar en el vestuari, en la immensa creativitat desplegada pels dissenyadors en idear el vestuari de nombroses espècies alienes. Poc després he vist també Discovery (amb aquells flamants uniformes blaus amb passamaneria metàl·lica de color or, argent i coure) i ara Picard.

O sigui que no es estrany que quan fa uns dies vaig descobrir que hi havia un llibre sobre el vestuari de Star Trek, Star Trek Costumes, vaig saber quin llibre volia per Sant Jordi. Sembla fantàstic. El llibre està dedicat principalment al vestuari de les sèries TOS i TNG, amb petites seccions dedicades a Voyager, Enterprise, Deep Space 9 i les dues primeres pel·lícules de la línia temporal Kelvin dirigides per J. J. Abrams. I no hi ha només els uniformes de la flota estel·lar, sinó també dels altres personatges.  Sí, és cert, és del 2015 i el vestuari de les últimes sèries Discovery i Picard no hi són. Però tot i així... El podeu fullejar en el vídeo següent.



Li vaig dir a la meua companya que havia trobat el llibre per Sant Jordi...

"Quaranta euros per un llibre de Star Trek?! No way! Si encara fos pel llibre de moda que t'agradava, que té un valor cultural, potser m'ho pensaria. Però per Star Trek..."

I això que també a ella li agrada Star Trek... I que la versió de més recent de 2016 costa més, uns 50 €. Però bé, també a mi em costa gastar més de 30 € en un llibre, sobretot quan els diners van escassos.

El llibre de moda de què parla és el nou llibre Moda. Historia y estilos, de l'editorial DK i que costa quasi 30 €. Li tinc la vista posada des d'abans de Nadal, quan el vaig descobrir a La Casa del Llibre. L'he fullejat i sí, m'agrada. Fa un repàs aprofundit de la història del vestit durant 3000 anys, mostrant la seua evolució i diversitat, així com alguns detalls. Però ara estic en mode Star Trek, què hi farem?

Vaig intentar defensar el valor cultural de Star Trek, per la seua influència en la societat actual i fins i tot sobre la ciència i la tecnologia. Li vaig mencionar la sèrie de cursos de la Smithsonian Institution que tracta justament d'això.

Però no va colar.

Si les vostres possibilitats econòmiques són millors que les meues i us interessa algun dels llibres mencionats, aquí sota hi ha un parell d'enllaços (afiliats) on els podeu comprar. Jo, de moment, m'hauré d'acontentar amb la llista de reproducció que m'he preparat a Youtube i amb anar estalviant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada