dimarts, 25 d’abril del 2017

CFGS en Vestuari a Mida i d'espectacles. Portes obertes a l'Institut A. G. Mundet

Dissabte passat 22 d'abril estava a casa sense massa coses a fer. Per una espècie d'instint vaig obrir la pàgina web de l'Institut A. G. Mundet, alguna cosa em deia que la jornada de portes obertes era per aquestes dates. En efecte. Eren quasi les 11 del matí, el segon torn de visita de portes obertes per als cicles formatius de grau mitjà i superior era a les 12:30.

Aiiiiii! Hi volia anar! Però no, no hi volia anar. O més bé sí, hi volia anar, però... No, potser no. Que sí! Estava fet un embolic. Només de pensar d'anar-hi, em brillaven els ulls. Però tenia angúnia pels meus 38 anys. I si no encaixava? Sóc gran! Manies... ho sabia bé que eren falòrnies, la por, el neguit d'afrontar coses noves... Vaig reservar la meua plaça per a la visita i me n'hi vaig anar.

En arribar, no tenia clar a quina presentació de la rama tèxtil anar, si a la del grau mitjà (Confecció i moda) o superior (Patronatge i moda o Vestuari a mida i d'espectacles). Em vaig decidir per la presentació del grau superior: m'atrau més i amb la llicenciatura puc entrar al nivell que vulgui.

Vam entrar a l'aula de confecció, on es feia la presentació. Quines taules de tallar, quantes màquines de cosir! Meravellat, i ben acollit, vaig oblidar les manies. Les altres preocupacions se'm van passar tot seguit. Hi havia joves acabats de sortir del batxillerat, però també de més grans -no em sentia tant iaio. I no cal haver fet el grau mitjà per fer el superior, ensenyen a cosir des de zero. Sí! L'explicació va acabar de fer-me comprendre sense dubtes que és el grau de disseny de vestuari que m'interessa. El grau de patronatge és més tècnic, més adreçat a la indústria. L'altre és més artístic i hi ha més hores dedicades a la confecció a màquina... i a mà.

Una xica asseguda al meu costat estava encara més emocionada. Va explicar-me que està fent Disseny de vestuari a l'Escola Superior de Disseny (ESDi) i vol canviar-se. Les raons per canviar són el preu que està pagant (uns 4000 euros) i l'horari. Mentre avançava la presentació trobava encara més raons per inscriure's a l'Institut: les instal·lacions són millors, la raó alumnes/professor és una mica més baixa, tenen col·laboracions amb tantes (tantes) empreses (com Custo, Desigual, La Perla...), l'any passat els alumnes van crear el vestuari per a una obra que està per estrenar-se al TNC...

Per acabar ens van fer visitar les instal·lacions, que podeu veure en el següent vídeo:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada