divendres, 29 de maig del 2020

Projecte 13: Mascareta higiènica rectangular amb plecs

En el meu projecte anterior us he explicat com vaig fer el meu prototip de mascareta Olson. Però per diverses raons (la costura al mig, el gruix, que molesta per portar ulleres), aquest model no li anava bé a la meva companya. De forma que he fet també un prototip de mascareta rectangular amb plecs. I l'he fet amb menys capes de tela per facilitar la respiració. Tot i això, crec que hauria de ser suficient per protegir els altres de les gotícules de saliva emeses en parlar, que és l'objectiu principal de la mascareta.


Si voleu saber les característiques que ha de tenir una mascareta higiènica, us invito a llegir el post que vaig fer revisant una àmplia gama de fonts d'informació, des de les recomanacions oficials fins a articles científics.

I ara, anem a veure com vaig fer la mascareta.

Patró
Com en el cas anterior, vaig fer la mascareta a mida. Vaig fer servir dues mesures:


  • Del pont del nas fins baix de la barbeta (13 cm). Correspon a l'alçada de la mascareta.
  • Del pont del nas a l'articulació de la mandíbula (13 cm). Correspon a la meitat de l'amplada de la mascareta.

  • Vaig fer servir un patró rectangular de 28 X 15 cm (les mesures preses més 1 cm de marge de costura en cada costat). El patró conté dos plecs de 1,5 cm de profunditat. D'aquesta forma la mascareta té 7 cm d'alçada ben plegada, però es desplega fins als 13 cm necessaris en posar-se-la.



    Materials
    Per fer aquesta mascareta vaig fer servir tres retalls de roba rectangulars. La peça exterior l'he treta d'una brusa que la meva companya ja no utilitza i les dues peces internes les vaig retallar d'un pijama vell amb un set que no valia la pena reparar.


    Confecció
    Vaig encarar la peça exterior amb les peces interiors i vaig cosir els costats superior i inferior. Tot seguit giro del dret la mascareta i faig dos repunts, un a la vora i l'altre a 1 cm de la vora, en els costats inferior i superior.


    Després giro els costats cap endins, i cuso la vora. Això és difícil perquè em fan nosa els repunts que he fet abans. De fet, fins al pas anterior havia seguit les instruccions per fer una mascareta que he vist en una altra banda. Però no he pensat que estan fetes per cosir-hi gomes per subjectar la mascareta darrera les orelles i jo la vull subjectar per darrera del cap. I no és el mateix. Hauria estat millor cosir les vores dels costats abans de fer els repunts. Ja ho sé per a la pròxima!

    A continuació planxo els plecs, introdueixo les dues gomes en els costats (1 cm aproximadament) i cuso els costats amb dues costures, una a la vora i l'altra a 0,7 cm de la vora. Quan passo per sobre de les gomes repasso diferents vegades per assegurar-les millor.


    Conclusió
    En acabar de fer la mascareta li passo a la meva companya. És l'hora de l'examen. I... missió aconseguida, aquest model li va millor que l'altre. Ara ja pot sortir al carrer!

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada