divendres, 15 d’abril del 2016

Projecte 1: Coixinera de vellut 44 x 44 amb cremallera

Projecte núm. 1
Data de finalització: 13/04/2016

Per al meu primer projecte de costura he volgut fer un projecte senzill: una coixinera quadrada de 44 x 44 de vellut negre. M'ha costat una mica decidir si posar una cremallera o no. Al final la hi he posada perquè em sembla que queda millor.

Al principi volia fer un coixí de 45 x 45, però la tela no m'arribava. I és que per fer la coixinera he aprofitat la peça del darrere d'una bata vella.


Material utilitzat
Tot i que aquest és un projecte de reciclatge de roba vella, he hagut de comprar una una cremallera adaptada a les mesures del coixí. També he ampliat el meu equip de sastre amb un regle de 60 cm. Heus ací la llista completa:
  • Tela de vellut extreta d'una vella bata de casa de vellut negre (abans he hagut de descosir les diferents peces). Preu: regalada, gràcies Raffaella :-)
  • Cremallera de 40 cm. Preu: 2,50 € (a Ais de Provença).
  • Altres materials: fil negre de cotó, agulles de cosir i de cap, tisores, regle de 60 cm (comprat per uns 17 € a Ais), llapis del 6B.

Tècniques
Per fer aquesta coixinera he hagut d'aprendre a cosir una cremallera a mà, a més de practicar el punt endarrere i la puntada invisible. A continuació us deixo els vídeos que he utilitzat.

Cosir una cremallera a mà:


Punt endarrere (03:22):


Puntada invisible (02:46):


Instruccions
  1. En primer lloc mesuro la tela. És llavors que m'adono que no m'arriba per fer una coixinera de 45 x 45 i he de fer-la de 44 x 44. La plego per la meitat i marco un quadrat de 44 cm de costat (una de les arestes del quadrat està sobre la vora plegada). Com que sóc novell, encara no tinc les eines de marcar de l'ofici (sabó de sastre, etc.) i experimento amb un llapis 6B. Sobre fons negre, les marques es veuen tot just, però m'és suficient per fer el treball.

  2. Tallo la tela deixant un marge d'1-2 cm.

  3. Fixo un costat amb agulles de cap i el cuso amb punt endarrere.

  4. Faig el mateix per l'altre costat.

  5. Giro del dret la funda del coixí i em preparo a cosir la cremallera, que ha d'anar centrada a l'obertura.

  6. Fixo la cremallera a la vora d'un costat de l'obertura del coixí...

  7. ... i la cuso.

  8. Faig el mateix a l'altre costat.

  9. Als dos extrems de la cremallera hi queden unes petites solapes. Els dos costats de l'obertura del coixí també estan separats en aquests punts. En un dels extrems cuso les solapes a les vores del coixí (mireu la foto; no es veu massa bé, ho sento). Després m'adono que és un error, ja que la duresa de les solapes de la cremallera fa que sigue difícil tancar l'obertura.

  10. A l'altre costat, deixo les solapes de la cremallera lliures i cuso les vores dels dos costats del coixí amb puntada invisible. No queda fantàstic?

Valoració
Per ser el meu primer projecte de costura, estic totalment satisfet. Tot i la petita pífia de la cremallera, la coixinera ha quedat prou bé. Com que les costures queden amagades, l'acabat sembla bastant professional. Estic especialment satisfet de la meua costura invisible. Però encara em calen moltes hores de pràctica per fer les puntades ben rectes i regulars. També em caldrà buscar una altra alternativa per marcar la roba negra per no deixar-m'hi els ulls.

D'altra banda, en un dels costats de la coixinera es veu la marca d'una costura que hi havia en la bata d'on he extret la tela. La marca és ben visible i travessa la coixinera gairebé a meitat, d'una banda a l'altra. Abans de tallar la tela ja sabia que es veuria, no hi havia forma de tallar la tela sense que es veiés. Però tenia també una solució: dissimular-la amb un brodat. De moment, no tinc clar quin motiu i colors utilitzar, però de ben segur serà el motiu d'un projecte futur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada