diumenge, 10 d’abril del 2016

Els meus primers projectes

A part de sargir els forats dels calcetins, cosir botons i tancar algunes costures fluixes, no he cosit mai res. Començo quasi de zero. I no seria realista començar amb coses belles i complicades (com ara camises, vestits o llenceria). Tot i que m'agradaria, no cal dir-ho! Val més que comenci a poc a poc, amb projectes senzills, per aprendre gradualment les diferents tècniques i anar agafant pràctica. Vull començar amb la roba de casa: coixineres, fundes per l'edredó i coses per l'estil; formes rectangulars o quadrades, fàcils de tallar i sense moltes dificultats a l'hora de cosir. Després, amb una mica més d'experiència, ja vindran les peces de roba de vestir, més complicades.

Començo amb el poc material que tinc: fil, agulles, tisores (incloent les tisores de dissecció que vaig haver de comprar quan estudiava biologia i que sempre m'han acompanyat des de llavors), llapis... No vull embalar-me i gastar diners comprant coses que potser no necessito. La resta de material (incloent la màquina de cosir, per què no?) ja l'aniré adquirint a mesura que em faci falta i el pugui trobar a bon preu. L'única cosa que he comprat de moment són unes tisores per tallar tela i agulles de cap, comprades a Tiger per pocs euros.

El meu material inicial.

Les meues primeres comres fetes a Tiger, per tres o quatre euros.

I què hi ha del material sobre el qual treballar? La meua companya Raffaella va tenir una idea genial: descosir vestits vells i utilitzar-los per practicar. Així, no tinc temor d'equivocar-me i de fer malbé roba bona. I si el resultat no acaba de sortir bé, tampoc és tant important. L'important és llançar-se a la piscina i practicar. I aquesta fantàstica idea em dóna l'oportunitat de fer-ho.

Un sac de roba vella per reinventar.

Quins consells donaríeu a un sastre novell?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada