dissabte, 30 d’abril del 2016

Compres per Internet

Finalment ha arribat! La comanda que vaig fer el 17 d'abril a una merceria en línia, va arribar dijous passat. En tenia unes ganes!



El 17 d'abril vaig fer una comanda de material de costura per Internet a la merceria en línia francesa Rascol. Em va costar decidir què demanar exactament. Un parell de setmanes abans havia revisat tot el seu catàleg de productes. Hi ha de tot! I els preus em semblaven raonables. També havia donat una ullada al catàleg en línia de la merceria Planas & Linares de Barcelona. Però la navegació del catàleg era tan poc organitzada, que ho vaig deixar córrer i vaig triar Rascol per una eventual comanda (i hi pesava el fet que estic vivint a França).

Les despeses d'enviament eren de 3,99 €, però me les podia estalviar amb una comanda de 60 €. O sigui que vaig començar a mirar què necessitava i a fer comptes. Amb les coses que em semblaven imprescindibles, tot just arribava a uns 30 € de compra, insuficient per evitar les despeses d'enviament. Hi havia alguna altra cosa útil que podia demanar per arribar al 60 €? Un patró Burda per fer barrets (m'encanten els barrets i les gorres, sempre en porto), una rodeta per marcar... Però encara no hi arribava. Potser alguna tela?

Un dels perills d'aquest tipus d'ofertes és que pots acabar gastant diners en coses que no necessites. I cal tenir-ho clar a l'hora de fer la comanda. Després de revisar la meua i de consultar-ho amb Raffaella, vaig veure que realment no m'interessava la rodeta de marcar (calia comprar també paper carbó, i ja en tenia prou amb el sabó de sastre). I 9,99 € és més del que estava disposat a pagar per un patró per barrets en aquells moments. No tinc pressa per posar-me a fer barrets i tinc temps per buscar patrons a millor preu. De fet, estic segur que es poden trobar per Internet patrons més econòmics o gratuïts, per no parlar dels patrons que venen amb les revistes.

Al final em vaig acontentar amb un regle d'un metre, una cinta mètrica, un paquet d'agulles de cosir de diferents tipus, un rodet de fil d'embastar, un sabó de sastre i dos descosidors (un d'ells per a la Raffaella). En total 35,03 € incloent les despeses d'expedició.

Fins aquí tot va anar bé. Però en anar a pagar, les meues dos targetes van donar error, vés a saber per què. Per sort Rascol ofereix altres opcions de pagament. Vaig triar l'opció de pagar per xec (a França s'utilitza molt) per veure què calia fer, pensant que podria tornar enrere si no em convenia. Però no. Havia finalitzat la comanda i havia d'enviar un xec per correu per pagar-la. Uix! No és allò que realment volia, però què hi farem. Al dia següent vaig passar per correus després de la feina i vaig enviar el xec per correu prioritari. Tenia ganes de rebre la comanda i volia que el xec arribés al més prompte posible.

Divendres encara no havia rebut res i em vaig començar a preocupar. El xec hauria d'haver arribat en un dia i segons el lloc web la comanda havia d'arribar en un parell de dies una vegada fet el pagament. I si el xec s'havia extraviat? Potser l'hauria hagut d'enviar per correu certificat? I si...? I si...? El dilluns següent, el meu compte a la pàgina web de Rascol encara deia que la comanda estava pendent d'enviament i vaig decidir contactar la botiga per veure si havien rebut el xec. Sí, l'havien rebut, havia estat un error informàtic. Aquella mateixa tarda vaig veure que el xec havia estat cobrat i la comanda va sortir el dia següent. Uf! Finalment podria posar-me a jugar amb les meus estris nous! ;-)



I vosaltres, heu comprat mai material de costura per Internet?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada