diumenge, 18 de desembre del 2016

El punt d'escapulari

Ahir vaig aprendre i vaig utilitzar per la primera vegada el punt d'escapulari. Tot va venir perquè havia d'escurçar els pantalons del meu vestit tradicional provençal, ja que una companya del grup m'havia fet notar que me'ls xafava i acabaria fent malbé el teixit.

Ja a casa, quan vaig donar la volta als pantalons, vaig veure que la vora estava sobrefilada i subjectada amb punt d'escapulari. Per tant, vaig desfer la costura, vaig remuntar la vora dels pantalons d'alguns centímetres i vaig refer la costura amb el mateix tipus de punt.

El punt d'escapulari és un dels punts típics per a les vores i es fa d'esquerra a dreta. El procés per fer-lo és el següent:
  1. Es passa l'agulla des de darrera de la vora.
  2. Es desplaça una mica cap a la dreta i s'agafen un parell de fils del teixit, de dreta cap a esquerra, un parell de mil·límetres per damunt de la vora.
  3. Es desplaça una mica cap a la dreta (la mateixa distància que abans), i s'agafen un parell de fils de la vora, de dreta cap a esquerra.
  4. Es repeteixen els passos 2 i 3 tantes vegades com calgue.
Heus ací el resultat final (encara es veu la marca del plec anterior):





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada