dijous, 2 de febrer del 2017

Projecte 5: Funda de coixí amb aplicació

Projecte núm. 5
Data de finalització: desembre 2016

La inspiració per fer una cosa et pot venir de qualsevol lloc. En aquest cas em va venir d'aquest famós anunci al capdamunt d'un edifici de la Diagonal de Barcelona.

Per Coldcreation - Obra pròpia, CC BY-SA 3.0 es,
 https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28763812
Raffaella volia que li fes alguna cosa fent servir la tela de Vichy marró que em va sobrar del projecte anterior de coixí de lectura. I se'm va ocórrer d'utilitzar algun pedaç d'aquesta tela i d'altres per fer un aplicat en forma de mussol sobre una coixinera. Després, Raffaella va tenir la genial idea de cosir-hi una butxaca.


Us podeu preguntar perquè el projecte número 5 va després del número 6. L'explicació és que no tenia cap pedaç de tela del color groc i del pes adequats per fer els ulls. I el projecte va quedar en espera, fins a trobar-la. Mentrestant, Raffaella es va acostumar a tenir el mussol tal com estava. I al final es va quedar així, com un mussol adormit.

Material
Tota la tela que he utilitzat per fer el coixí és reaprofitada. Per fer la funda del coixí, vaig fer servir un llençol vell de color lila. Per a les aplicacions, vaig utilitzar pedaços de tela d'origen divers: restes de tela del projecte de coixí de lectura, extreta de vestits i pantalons vells... La butxaca, la vaig descosir d'un vestit vell.

Altres materials:
Fil, agulla, agulles de cap, regle, llapis, paper d'embalar.

Tècniques
La principal tècnica d'aquest projecte és l'aplicat. Buscant per internet i en alguns llibres i revistes vaig trobar tres mètodes diferents per fer un aplicat:

  • El mètode més senzill consisteix en deixar la vora a la vista i passar una puntada simple a un o dos mil·límetres de la vora.
  • Un altre mètode consisteix en doblegar la vora i aplicar els pedaços de tela amb punt invisible.
  • Finalment, la tècnica més elaborada consisteix en aplicar els pedaços de tela resseguint tota la vora amb punt de trau.
La tècnica que he utilitzat és la segona, ja que no volia que es veiés el fil.

A més, vaig utilitzar: punt endarrere, sobrefilat, punt invisible.

Instruccions
  1. El primer pas és fer una coixinera quadrada de 60 x 60 cm. No us costarà molt fer-la seguint les instruccions d'aquest o d'aquest projecte. En aquest cas vaig deixar l'obertura a meitat de la cara posterior.
  2. Sobre paper d'embalar, faig el dibuix del mussol.


  3. Després calco les diferents peces sobre paper blanc i les retallo. Em serviran de patró per retallar els diferents pedaços de roba, deixant 1 cm de marge.


  4. Després aplico les diferents peces de tela, començant per aquelles que queden a sota de les altres. Per evitar que els retalls es moguen, els fixo amb agulles de cap.

Valoració
Estic molt content de com ha quedat la coixinera. L'he utilitzada diverses vegades i m'encanta el tacte. A més, la idea de la butxaca que va tenir Raffaella em sembla genial.

D'altra banda, crec que hauria estat millor aplicar els retalls de tela abans de cosir la coixinera. No havent-ho fet així, més d'una vegada vaig travessar amb l'agulla els dos costats de la coixinera sense adonar-me'n. Cosa que em va fer perdre temps, havent de descosir i recosir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada