dilluns, 31 de juliol del 2017

Pla B

És hora de passar al pla B.

El passat 12 de juliol es van publicar els resultats de l'adjudicació de places al CFGS en Vestuari a mida i d'espectacles. Després de tants de nervis, vaig obtenir una plaça. Però hi vaig haver de renunciar. En arribar el dia de la matrícula no tenia -no tinc encara- una feina per poder tornar a Barcelona el curs que ve. En tenia tantes ganes, però no puc arriscar-me a estar molt de temps sense treballar tal com estan les coses. Em cal canviar de pla.

El primer objectiu és trobar una feina a Barcelona, per poder-hi reprovar l'any que ve. Com tinc temps, en comptes d'enviar CVs a tort i a dret, el millor serà dedicar uns mesos a omplir buits de formació a través de cursos per Internet (Coursera, edX) que em permetin augmentar la probabilitat de ser seleccionat.

El segon objectiu és aprofitar aquest any per a seguir algun tipus de formació en costura i confecció i, si pot ser, obtenir algun títol, preferiblement oficial. Porto mesos llegint llibres, mirant vídeos a Youtube, fent projectes, visitant exposicions... Necessito alguna cosa més. En aquests moments, l'opció que em sembla més viable és inscriure'm com a estudiant lliure per a l'examen del CAP Métiers de la mode - vêtement flou (corresponent a un grau professional de grau mitjà) a França, on treballo.

Això em porta a plantejar-me la compra d'una màquina de cosir en termini de temps relativament breu, per aprendre a cosir a màquina i agafar pràctica amb un nombre suficient de projectes de costura. La tria, amb tants de models i marques no és fàcil. Però un parell de pàgines (aquí i aquí) m'han ajudat bastant i estic pràcticament decidit per una Singer Talent 3321, una màquina orientada a principiants, però amb suficient versatilitat i prestacions per poder-la utilitzar per projectes més avançats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada