diumenge, 26 de juny del 2016

Projecte 4: Coixí de lectura

Projecte núm. 4
Data de finalització: juny 2016

La còpia o imitació és un dels principals mètodes d'aprenentatge dels artistes. És així que s'arriben a dominar les tècniques i, un dia, crear obres noves a partir d'allò que s'ha après.

Aquest projecte és un projecte d'imitació, inspirat en el coixí de lectura de B de Barcelona, a petició de la meua companya. M'he permès però una modificació, canviant el tipus de farcit: una escuma bastant dura en comptes d'un farcit de boletes de poliestirè expandit. Això fa que el coixí es puga utilitzar com a faristol, però també per posar-hi la safata amb el sopar mentre es mira la una pel·lícula asseguts al sofà.



Material utilitzat
Compro 40 cm de tela de Vichy (quadrats menuts, 140 cm d'ample) 100% cotó a Tissus La Victoire, a Ais, per 4,40 € (el preu era d'11 €/m). La dependenta m'aconsella deixar la tela a remulla durant la nit sense cap producte. I així ho faig.



A la merceria darrere del Monoprix del Cours Mirabeau compro 3 m d'elàstic negre de 8 mm d'amplada per 5,40 € (1,80 €/m). Llàstima, perquè al Monoprix venien paquetets de 3,6 m d'elàstic negre de 7 mm d'ample per 5,55 € (1,54 €/m). I és caríssim comparat amb la merceria en línia Rascol. Per a un coixí necessito 1,2 m, 30 cm per a cada una de les quatre betes.

Compro també una cremallera marró de 30 cm que em costa 3,15 € a la merceria Au bonheur de dames. Trobo un tros d'escuma de 10 cm de gruix de 35 x 28 cm per 14,89 € en una tapisseria d'Ais, tot i que les mesures finals per al coixí són inferiors.

En total m'he gastat 22,40 €.

Altres materials:
Fil, agulla, agulles de cap, regle, retolador.

Tècniques
  • Punt endarrere
  • Sobrefilat
  • Cosit de cremalleres

Instruccions
  1. Tallo dos rectangles de tela de 35 x 28 cm.
  2. Poso els dos rectangles de tela anvers contra anvers i els fixo amb agulles de cap (també hauria pogut utilitzar fil d'embastar). Entre les dos peces de roba interposo les cintes elàstiques (d'uns 30 cm de llarg) a les distàncies desitjades.
  3. Cuso els dos rectangles de tela per tres dels costats (dos dels costats llargs i un de curt) amb punt endarrere.
  4. Doblego els caps que sobren de les cintes elàstiques, agafant la vora de la tela, i ho cuso, reforçant bé la costura (que ha d'aguantar la tensió de la cinta).
  5. Sobrefilo les vores.
  6. Cuso la cremallera al costat que ha quedat obert.
  7. Ara la funda del coixí està acabada. Només resta girar la funda i embotir-la amb l'escuma.


Valoració
Vaig comprar l'escuma de la mateixa mida del coixí, pensant que en posar la funda es comprimiria. Però no va ser així. Vaig comprar un tipus d'escuma bastant rígid que es deforma molt poc i vaig haver de retallar-la per fer-la entrar. Haver tingut aquest fet en compte m'hauria permès de gastar menys diners en el projecte. D'altra banda la tria d'una escuma bastant rígida en comptes d'un farcit de boletes de poliestirè expandit és encertada, ja que dóna la possibilitat d'utilitzar el coixí com a suport per a una safata, portàtil, etc.

D'altra banda, els elàstics em van quedar una mica fluixos. En part, perquè al volum del farcit li manca una mica per ser l'òptim. De l'altra, hauria hagut d'estirar una mica les betes elàstiques per donar-los tensió.

Com a comentari final, cal dir que el preu del coixí original de B de Barcelona és de 29 € i jo m'he gasta 22, 40 €. Si compto el preu de les hores, he de dir que no m'ha sortit a compte la realització del coixí (sobretot a causa del cost important de l'escuma, que a més vaig haver de retallar). Però l'oportunitat de practicar i aprendre que m'ha donat realitzar aquest coixí té un gran valor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada